söndag 9 mars 2014

Vad har hänt med mig? Sport?

Igår när hela Sverige stannade och kollade på Melodifestivalen var jag måttligt road. Fruktansvärt säger jag bara. När jag däremot såg att det efteråt (eller egentligen inte efteråt, det började 21:00) var stortmatch i UFC blev jag lite gladare! Jag är egentligen inte alls insatt i UFC (eller något sport alls för den delen), men det händer något när det är "Sverigematcher", eller i alla fall när det är final och Sverige är med och tävlar. Vem kan glömma det här, liksom?

I alla fall var det Alexander "The Mauler" Gustafsson som skulle fightas mot någon. The Mauler är det enda namn jag känner till inom MMA-figting. Motståndaren var i alla fall obesegrad i 15 matcher eller nåt. Ojojoj, hinner man tänka, men sen såg man (den väldigt korta) matchen och sträckte lite på ryggen. Man blir lite stolt över att vara svensk när man tänker på våra idrottsprestationer.

Kolla den här matchen liksom:

Vill ni se "where the action happens" så kan ni hoppa fram till ungefär 7:50 i klippet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar