torsdag 13 mars 2014

Inte helt förberedd

Okej. Den här dagen blev inte riktigt som jag tänkt.
(Backstory: min f.d. chef ringde igår och frågade om jag kunde hoppa in och jobba tors-fre)

Jag vaknade (som tur är, då den är i ljudlöst läge) av att telefonen ringde. Det var chefen. Redan då förstod jag vad han ville.
- "Tja! Har du försovit dig, eller?"
- "Va? Nae, inte direkt. Vadårå?"
- "Du skulle ju jobba idag."
- "Meeen... sa du inte torsdag-fredag?"
- "Nej, onsdag-torsdag..."
- "Jaha... Ja, då får jag väl åka då."

PANIK! Visste att det skulle bli såhär. Jag som varit uppe till halv två-ish med mini-me. Som tur var hade Veronica också vaknat av att jag pratade i luren, så hon hjälpte mig slänga ihop några mackor och packa ihop matlåda medan jag klädde på mig.
Puss på dig, honey! ♥︎
En timme sen till jobbet blev jag i alla fall. Men vad gör det? Jag är ju redan arbetslös arbetssökande.


Det var något jag tänkte på under dagen som jag tänkte jag skulle skrivit om, men nu kommer jag inte ihåg det. Spontant kom jag på att jag kan skriva om iOS 7.1 lite snabbt. Det är en väldigt välkommen uppdatering för min del. Dels har de snabbat upp öppnandet (sjäva swooshen) av mappar och appar och även generellt sett hela min iPad känns mycket snabbare. De små visuella uppdateringar de gjort har jag inte så mycket att säga till om förutom två saker. Ni kanske inte ser eller tänker på det, men det stör mig.



Skift/caps lock-knappen är vit. Den brukade
vara helt grå med bara konturerna av en pil.
Så nu tycker jag i ögonvrån att skift är intryckt,
vilket gör att min hjärna trycker på den omedvetet
vilket i sin tur gör att skift aktiveras och nästa
bokstav jag skriver blir en versal.  
Texten i mitten där är liiite större. Jag tycker det
gör att det ser ut som att skärmen har lägre upplösning,
vilket ju är vetenskapligt bevisat att det inte är lika sexigt. 

Nu ska jag hoppa ner i sängen. Ska jobba imorgon igen, så upp tidigt blir det. 
Det kan blir så att det blir ett avsnitt Archer i sängen... vet inte riktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar