söndag 9 mars 2014

Long time, no see

Sabin klagar på att jag aldrig skriver något, så det är väl bäst att jag gör det då.

Idag har vi inte gjort något vettigt alls. Mini-me och jag gick en promenad runt strömmen i vårvädret. Två timmar senare var vi hemma. Det var faktiskt rätt så skönt att gå där helt "ensam". Jag hade ju honom med mig, men han är inte mycket till sällskap, speciellt inte när han bara sover.

Imorgon är det måndag igen. Då är det BVC-besök (vägning och mätning), veckohandling, Abach-möte och eventuellt träning med pappa på schemat. Det skulle dock kunna vara vilken dag som helst nu. Det är det värsta med att vara arbetslös, det finns inga fredagar! När man jobbar (vanligt, typ mån-fre) är det ju sjukt skönt att veta att det är fredag och man har hela helger framför sig. Nu kan det vara både måndag, söndag och fredag vilken dag som helst! Det enda som gör att man märker skillnad på helger och vardagar är att typ myndigheter och ställen man skickar sitt CV till inet har öppet på helger, så man måste vänta till måndag med att ev. få svar.

Nu har vi precis badat mini-me. Det gillar han verkligen. I början är det lite läskigt när det kanske är liiite för varmt vatten, men sen så blir han helt slapp och avslappnad. Idag somnade han nästan när vi svabbade honom. Skönt förn'.


Hej... tjena... tja... adjö med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar