tisdag 6 januari 2015

2015, dag 6


006. Vad vad populärt när du var liten?
Ja, vad vad populärt då. Född -90, så det blir väl 90-talet som jag var liten. Eventuellt början av 00-talet också. 

Jag kommer ihåg att jag lekte mycket med Action Man. Om ni har sett några av G.I. Joe-filmerna som kommit de senaste åren så är Action Man lite samma som G.I. Joe, fast han är uppfunnen i Storbritannien. Agentkille med massa olika vapen och spännande utrustning och såklart en ärkefiende; Dr. X! Google så känner ni säkert igen någon av dem!

Vad mer var populärt...? Tamagotchi hade jag en, men jag har inga superstarka minnen av den.

Mer då... P... Pock... Poké...POKÉMON! FÖR HELVETE! Fan vad jag älskade Pokémon! Tror det blev populärt i lilla Grytgöl runt år 2000 kanske, inte helt säker. Jag samlade kort, tittade på anime-serien och spelade Gameboy-spelen! Brukar fortfarande spela en del av spelen på min dator genom en emulator. Anime-serien började jag kolla om för typ 1,5-2 år sen via TV4 Play. Kollade hela säsong 1 (som enligt TV4 var två och en halv säsong) och sen stannade det bara. Ska ta tag i det igen snart, hoppas jag.

Internet också såklart! Kommer ihåg att vi i lågstadiet fick sitta vid datorn ibland om vi var klara med skolarbetet. Då brukade vi skriva ut bilder på ovannämnda Action Man (haha!) och kolla fuskkoder till de spel vi spelade på PlayStation (1).

Det fanns såklart mer, men det här är det jag kommer på just nu! Kul med lite nostalgi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar