måndag 5 januari 2015

2015, dag 5

005. 5 saker du vill göra under 2015
1. Jag vill tatuera mig minst två gånger. Sedan jag var 16 har jag sagt att ”Så fort jag blir 18 ska jag tatuera mig!”. Min första (och hittills enda) tatuering skaffade jag 11 oktober 2011! Så tre år efter att jag fyllt arton! Nu är det i alla fall dags att ta tag i det här! Uppdrag #1 är att hitta en bra tatuerare med en stil jag gillar!

2. Jag skulle vilja resa någonstans. Ibland känner jag att det skulle vara rätt så skönt att åka på en charter. Bara släppa ALLT i en vecka. Men samtidigt blir jag rastlös och uttråkad extremt snabbt, så jag skulle nog ångra mig efter tre dagar. Jag är nog egentligen mer av en storstadsmänniska när det kommer till resande. Jag vill nog inte bo i en storstad, även om jag skulle vilja prova någon gång, men jag älskar att resa till nya städer! New York är såklart drömresemålet, och har varit det sedan man var typ 4-5 och såg det på TV.

3. Jag hoppas att jag fortsätter med studierna. Det är något som jag insett att jag nog faktiskt vill jobba med och att det är värt fem års studier!
 
4. Vara ledig under sommaren. Jag har jobbat varenda sommar sedan jag tog studenten, förutom den precis efter, och är faktiskt lite trött på det nu. Vill vara ledig. Vara med familjen och bara ta det lugnt. Inte göra ett jävla dugg, helt enkelt.
 

5. Jag TROR att jag ser fram emot att fylla 25. Det är ju ändå en milstolpe, PÅ NÅT SÄTT. Vi får se om jag kommer få en mindre existentiell kris där omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar