torsdag 26 februari 2015

2015, dag 7-12

007. Hur var du som barn?
Jag var (enligt min mamma) väldigt snäll, ärlig och lydig. Dålig på att ljuga också. 

När jag gick i tvåan flyttade en ny klasskompis in granne till oss och då blev jag väl lite "busigare", kan man säga. Vi gjorde lite hyss runt om i byn där jag bodde, inget jätteallvarligt. 

008. Var det något du gillade som barn som räknades "höra till det andra könet”?
Jag kommer ihåg att jag gillade Spice Girls en del. Men det kan varit mest för att de var snygga. Och det fanns goda Spice Girls-tuggummin. Jag kallade dem nog också för Space Girls ganska länge.

Det finns säkert mer, men inget jag kommer på just nu. Jag vet inte vad jag gillade överlag... Vi lekte krig typ jämt i skolan.

009. Om du fick chansen att gå tillbaka till att vara barn igen, skulle du ta den?
Nej, jag tror faktiskt inte det. Jag har det rätt så bra som jag har det nu. Visst, det är klart att man gärna skulle slippa allt ansvar som man har nu som vuxen, men i övrigt stannar jag kvar här i nutiden. 

010. Tipsa om en lek du lekte som du tycker barn idag borde testa på också:
Färgleken; en person börjar som tagare och står i mitten av en plan där han bestämmer en färg. Alla som har färgen får gå över till andra sidan och de som inte har måste springa över och tagaren får ta dem. De som blir tagna blir också tagare nästa runda. 

011. Hiss & Diss - Händelser från barndomen
Hiss:
  • Klättra i träd. Typ det roligaste jag visste då. 
  • När jag fick visa att jag kunde något. Blev alltid väldigt stolt då. 
  • Paris och Disneyland 1998 var jäkligt kul, med undantag från en traumatisk upplevelse inne på en toalett i centrala Paris. Phew...


Diss:

  • Att åka till tandläkaren var aldrig kul. 
  • När jag ramlade ner i källaren i grannens inte helt färdigbyggda nybygge till hus. Ramlade typ 3 meter (det fanns inget golv i rummet jag gick in i) rakt ner i källaren. Har sen dess haft problem med ländryggen. 
  • - (kommer inte på något mer just nu)


012. 5 leksaker du tyckte extra mycket om som barn

ActionMan, Lego, mitt GameBoy Color och PlayStation. Pinnar, såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar