torsdag 16 januari 2014

Dödstrött

Blä, jag är så fruktansvärt slut i kroppen. Igår tränade jag för första gången på... jag vet inte hur länge. Minst två månader, säkert. Och på jobbet igår och idag är det enda jag gjort att bära gipsskivor á 21 kg styck. En sisådär 300 stycken. Blåsor i händerna och sned rygg. Jag fick en liten försmak av det här under förra veckan när jag jobbade tre nätter på DHL. Också ett väldigt tungt och stressande arbete, fullt ös hela natten. Det är sånt här som gör mig så jävla trött och oförmögen att blogga, p.g.a. utmattning. Och från nu på söndag ska jag tydligen jobba natt i två veckor i streck. *skjut mig i huvudet*

För övrigt är det rätt så lungt i livet. Idag har Veronica och jag varit på profylaxkurs vid Vrinnevisjukhuset. Det var basically lite info om vad man kan göra med andningen, vad man kan säga som lugnar och lite annat att tänka på under förlossningen. Det var nog nyttigt, även om jag kommer få en käftsmäll om jag yttrar så mycket som ett ljud.


_____________________________________


Jag måste erkänna en sak. Jag... jag har börjat dregla efter gitarrer igen. 
JAG VET, de är dyra och allt sånt där... men jag har ett så otroligt habegär! 

Det är en jag verkligen trånat efter sen 2006 någon gång. En Gibson Firebird. Det var när jag såg Dave (som för övrigt fyllde 45 år igår. Grattis på dig, min absolut största förebild. #mancrush) spela på en.

Senaste årsmodellen i vintage sunburst.





Just det här klippet är dock från 2008, men det är fortfarande en Firebird. Godiset börjar vid 4:30 ungefär.

Sen finns det MÅNGA andra fina gitarrer jag också gärna skulle hänga på väggen.
Gibson Explorer '76 Reissue
Världens mest ikoniska metal-gura?
I don't see why not. Bara att byta till ett svart plektrumskydd så är man golden. 

Gibson 1963 ES-335 Block Reissue
En riktig klassiker.
Fastnade mest för den här eftersom den verkar vara så jävla mångsidig.
335-modellen spelas av bl.a. Dregen, Dave (har egen signaturmodell), Chris Cornell,
Slash har spelat på en titt som tätt, Tom DeLonge och många, många fler. 

Gibson ES-335 Studio
Den här upptäckte jag precis nyss och det är väl mest utseendet som är coolt.
Inga F-hål, bara en mick och endast två rattar. 

+ säkert 100 olika Les Paul-varianter, det finns ju så många.


Nu är det sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar